09.04.2012 3 Milyon Euro’luk start!

Türkiye Ralli Şampiyonası’nın yıldızı yeniden parlıyor! Sezonun açılış rallisi olan Ege’de 8′i parkurların son spec ralli otomobilleri S2000′ler ve 14′ü grup N Evo’lar olmak üzere 60 otomobilin start alması, aynı zamanda podyum rekabetlerini de fazlasıyla zorlaştırdı.

Son Avrupa Ralli Şampiyonu İtalyan rallici Luca Rossetti‘nin henüz titr’i omuzunda takılı iken kendi ülkesi yerine Türkiye Ralli Şampiyonası’ndaki rekabeti tercih etmesi, yanı sıra eski ve şampiyon rallicilerden Volkan Işık‘ın uzun bir aradan sonra yeniden ulusal şampiyona rekabeti içerisine girmesi, diğer bir tecrübeli şampiyon Ercan Kazaz‘ın ise rakipleri ile eş değer bir S2000 ile podyuma aday olması ve de takımı Pegasus’un geçen yıl iki çeker şampiyonluk kupasını kazanan ‘gözü kara’ pilotu Fatih Kara‘ya da garajın S2000′lerinden birini teslim etmesi, bu yıl şampiyonanın çok renkli geçeceğinin en belirgin işaretleri oldu.

Geçen yıl zirvede nispeten rahat kalan Ford takımının genç pilotları için işlerin bu yıl o kadar kolay olmayacağı da henüz ilk rallide kendini gösterdi. Geçen sezona kadar zirvede söz sahibi olan 9 ve 10 spec Evo’ların da bu yıl kendi aralarında ve grup N’de rekabetle yetinmek zorunda kalacakları görüldü! Ancak, hem grup N ve hem de S1600′de ‘sıkı’ otomobiller ve rakiplerin varlığı, rallilerde sadece genel klasman podyumu değil, aynı zamanda grup N ve S1600 kupalarında da podyumların dikkatle takip edilmesine neden olacak.

Diğer taraftan Ege’de start tak’ı üzerinden geçerek parkura çıkan 60 otomobilin maddi değeri ise, yapılan bir hesaplamaya göre 3 milyon Euro‘yu, yaklaşık 7 milyon lirayı geçmiş durumda. Üç tanesi Evo3 spec olmak üzere 8 adet S2000, 250-280 Euro arası değerleri ile toplam rakamın üçte ikisini karşılıyorlar. Her biri 50 bin Euro’dan başlayan fiyatlarıyla Evo’lar ve onlardan aşağı kalmayan S1600′ler üçte birlik dilimin yarıdan fazlasını karşılarken, Ege’de parkura çıkan dört adet historic otomobil de onlardan aşağı kalmayan maliyetleri ile bütçeyi tamamlıyorlar.

İki Çeker Kupası’nın iddialı isimlerinden biri olarak Ege’de start alan Pegasus Racing pilotu İstanbullu rallici Alkan Erden, Alkanlar Lazer brandingli Fiat Punto 1600′i ile sezonun ilk rallisinde finiş görüp sınıfında 2′ncilik kupasını kaldırdı. Tecrübeli kopilotu Cem Bakançocukları ile birlikte ilk kez parkura çıkan Erden, Ege’nin zor bir yarış olduğuna dikkat çekti, özellikle Çatalca etabının kayganlığını dile getirdi.

İlk gün ikinci etap başında sol arka amortisörünün tüpü kopan ve iki etap yavaş gitmek zorunda kalan Erden, ikinci gün altını vurmamak için Punto’sunu 12 cm yükselttirdi ancak bu kez de ayarları istediği gibi olmadı ve Punto asfaltta gezinmeye başladı. İkinci lupta ayarlar yerine geldi ama Ege Rallisi Alkan için ‘antrenman temposu ile koştuğu’ bir yarış olmaktan öteye geçemedi.

Alkan Erden, kopilotuna alıştığını ve kendi sınıfında 2′nci olduğunu belirterek, finişe geldikleri için mutlu, sonuçtan da memnun olduklarını yineledi. Türkiye Ralli Şampiyonası’nda sezonun ikinci rallisi üç hafta sonra Eskişehir’de yapılacak. Yine asfalt karakterli bir parkurda koşulacak olan Eskişehir Rallisi, özellikle S2000′ler  arasında Ege’nin rövanşı olarak öne çıkacak.